A jó arculattervezés segíti a vevőszerzést és a megtartást is.
Marketing
admin  

Az arculattervezés szerepe az ügyfélszerzésben

A jól megtervezett márkaarculat az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy egy vállalkozás kellően jó benyomást keltsen magáról. A logó, a weboldal kialakítása, a csomagolás vagy a közösségi média felületei mind olyan lehetőségek, ahol egy cég vagy márka megjelenhet. Ha ezeken mind következetesen alkalmazzák az arculattervezés elemeit, akkor a cég vagy márka egységes és professzionális képet fog mutatni magáról.

Az arculat magában foglalja az olyan vizuális elemeket mint a logó, a színek, a betűtípus és a stílus. Ha mindezt gondosan és jól megtervezték, akkor az elemek együttesen egy egységes képet, sőt identitást hoznak létre. Természetesen használhatja logóként egy vállalkozó a hatéves gyermeke rajzát is (megtörtént eset), de az nem biztos, hogy segít a vállalkozásának kitűnni a versenytársai közül.

Mi köze az arculattervezésnek az ügyfélszerzéshez?

Az ügyfélszerzés első lépése a bizalom kiépítése. Egy szedett-vetett elemekből összerakott weboldal, logó vagy termékcsomagolás nem a szakértelem és hitelesség üzenetét közvetíti. Az egységesség, a harmonikus, márkához vagy a cég filozófiájához illő design annál inkább.

Ne feledkezzünk meg az első benyomásról (amire nincs második esélyünk, a közismert mondás szerint). Az egyedi logó és színpaletta, valamint általában a hiteles és vonzó design mind lehetőség a jó első benyomáshoz.

Az igazán profik arculata tükrözi azoknak az embereknek az értékeit és vágyait is, akiket el akar érni a termékeivel vagy szolgáltatásaival.  Például egy luxusmárka nem lőhet félre egy elegáns, minimalista dizájnnal, és például arany-fehér vagy arany-fekete színvilággal. Egészen másféle céges arculatot kíván egy gyerekruha webshop, és megint mást egy szerszámgépeket kínáló.

Miért bízzuk profikra?

A vásárlókat vonzó arculat létrehozása átgondolt tervezést és kialakítást igényel, az arculattervezés pedig pontosan erre szolgál. A fenti példákon kívül még számos szempont és megválaszolandó kérdés van, melyeknek figyelemebevétele fontos a tervezésnél. Vannak olyan nüanszok, amelyekhez igazán csak a szakemberek értenek. Ilyen például a színpszichológia, aminek a jelentősége cseppet sem elhanyagolható. A jól megtervezett cégarculat nemcsak a szépséget tűzi ki céljául, hanem azt is, hogy bizalmat építsen, érzelmeket keltsen, és a céget vagy terméket egyedivé, könnyen felismerhetővé tegye.